Formare continua

23-24 mai 2009, Timișoara

Intervenții focalizate pe schimbare în terapia familiei, cuplului și a copilului

Lider de curs: Dr. Noga Nabarro-Rubinstein

Descrierea seminarului

Într-o lume în care perspectivele cu privire la lume, sistemele de credințe și valori, și astfel relațiile, sentimentele, comportamentele și loialitățile se schimbă într-un ritm amețitor, oamenii sunt copleșiți, necesită soluții rapide care vor vrea schimbări de durată cu costuri reduse de timp și bani. Procesul schimbării este inițiat, monitorizat și susținut în terapie.

Prezentatorul sugerează că această realitate necesită ca terapeutul, mai mult decât oricând, să devină expert și un “Agent puternic” al procesului schimbării în sistemele terapeutice. Terapeutul competent trebuie să învețe să devină “Focalizat pe schimbare” și să învețe să creeze Intervenții focalizate pe schimbare eficiente. Procesul schimbării este catalizat de terapeut în trepte ascendente. Acestea solicită planificare, design, flexibilitate, creativitate și cunoștințe pentru a lucra simultan pe mai multe nivele, cu diferite sisteme terapeutice și o varietate de tehnici.

Acest workshop se centrează pe creare de “Intervenții terapeutice focalizate pe schimbare” extrem de eficiente, pe care prezentatorul le-a dezvoltat de-a lungul ultimilor 15 ani la Institutul Shinui. Această abordare se bazează pe integrarea mai multor abordări eficiente majore, cu privire la terapie, ca și asupra unor noi dezvoltări conceptuale și practice.

Prezentatorul va demonstra cu ajutorul extraselor video, prezentărilor de caz și a unor simulări scurte aspectele majore ale Intervențiilor Focalizate pe Schimbare, și a modului în care acestea sunt unice. Ea va prezenta pe scurt conceptele de “Cercuri negative și pozitive în schimbare”, “Hartă de intervenție multidirecțională”, “Capcanele experiențelor schimbării”, și crearea “Insight-ului sistemic”.

Workshop-ul va include de asemenea exerciții practice de tip experiențial, joc de rol, care vor completa demersul de prezentare a conceptelor amintite.
 

Cursul este acreditat la Colegiul Psihologilor din România. Se pot primi 10 credite pentru formare continuă în psihoterapie

Pentru înscrieri ne puteti contacta la: stefana.racorean@gmail.com

Locurile sunt limitate.

_________________________________________________________________

 

24-25 aprilie 2009, Timișoara

Introducere în tulburarea de stres posttraumatic (PTSD) și traumatizarea cronică
Ellen K.K. Jepsen


Descrierea seminarului

O istorie traumatică și simptome de tip PTSD sunt frecvente în rândul pacienților care necesită asistență psihiatrică internați sau în ambulator. Totuși, adesea clinicienii nu recunosc pacienții traumatizați. Unul dintre motive este acela că practicienii din serviciile de sănătate nu au nici o formare în identificarea și tratamentul reacțiilor post-traumatice ca parte a educației lor profesionale. Ca rezultat, ei nu reușesc să identifice etiologia traumatică a situației pacienților, și pot alege un tratament eronat pentru pacient. Consecința poate fi și mai multă suferință.
 
Acest seminar va oferi o introducere în PTSD și traumatizarea cronică. Focalizarea principală va fi asupra pacienților adulți suferind din pricina consecințelor pe termen lung ale abuzului (sexual) din copilărie.

Frecvent, pacientul traumatizat prezintă o gamă variată de simptome. Ca și clinicieni, putem fi copleșiți și confuzați de complexitatea simptomelor și a problemelor. Experți de marcă din domeniul traumei descriu disocierea ca o problemă centrală a traumatizării, definită ca: ‘o fragmentare în cadrul funcțiilor de regulă integrate ale conștiinței, memoriei, identității și percepției’ (DSM-IV). Vor fi descrise disocierea și simptomele și tulburările asociate traumei.

Experiența clinică și cercetarea arată că nu toți pacienții traumatizați cronic beneficiază de pa urma aceluiași program de tratament, diferențierea tratamentului fiind necesară de la un pacient la altul, iar nevoia de tratament a unui individ se schimbă de-a lungul procesului de tratament. Este necesară o evaluare scrupuloasă a problemei pacientului, pentru a elabora planul de tratament potrivit. Vor fi prezentate instrumente pentru evaluarea simptomelor și tulburărilor asociate traumei.

Pentru mulți clinicieni, ‘teoria disocierii structurale a personalității’ (Van der Hart, Nijenhuis, și Steele, 2006), este utilă în înțelegerea simptomelor și a problemelor prezentate de către pacientul traumatizat, și constituie un cadru util în procesul evaluativ și planificarea tratamentului. Vor fi prezentate principiile teoriei și un modelul recomandat pentru tratamentul orientat pe faze (phase-oriented treatment model).

Modum Bad este o clinică psihiatrică din Norvegia. Încă din 1998 oferă tratament pacienților adulți internați care suferă consecințe pe termen lung ale abuzului sexual în copilărie, iar din 2008 o echipă din Oslo oferă tratament ambulator acestor pacienți. Seminarul va include o prezentare a principiilor de tratament, filosofiei și programelor oferite la Modum Bad. Vor fi prezentate cazuri.

Participanții au libertatea de a pune întrebări și de a discuta propriile cazuri.

Obiective educaționale:
1.    Trauma cronică în copilărie și consecințele sale pe termen lung
2.    Introducere în PTSD, PTSD complex, simptome și tulburări disociative, și alte simptome asociate și legate de traumă 
3.    Evaluarea pacientului adult cu traumă din copilărie
4.    Principii ale ‘teoriei disocierii structurale a personalității’, și ‘Phase oriented treatment’
5.    Prezentare a programului Modum Bad pentru adulții supraviețuitori ai abuzului sexual.


Cursul este acreditat la Colegiul Medicilor din România și la Colegiul Psihologilor din România. Se pot primi credite EMC, respectiv credite de formare continua in psihoterapie

Pentru înscrieri ne puteti contacta la: stefana.racorean@gmail.com

Locurile sunt limitate.